jueves, 24 de octubre de 2013

IRAKASLEEN ELKARRIZKETEN ONDORIOAK

Talde barruan, irakasle miresgarriari egindako elkarrizketa desberdinak abiauntu hartuta, ikasitakoa bateratu eta amankomunean jarri ditugu. Ikasitakoa sailkatuz, ondorio desberdinak atera ditugula esan genezake. Hona emen gure ondorioak:

 

·         Irakasle baten funtzioa:

o       Bokazioa izatea.(pedagogia,psicología,kontzientzia). Barnean eramaten den zerbait da. Ez baduzu gustoso umeekin haritzea, irakasle txarra izango zara,

o       Beste irakasleekin harreman onak izatea.

o       Arduratsua izatea.

o       Ikasleekin konektatu. Kasu hau oso berezia dela esan genezake, hau da, ikasle bat irakasle baten oroitzapen onak baditu, bere lana ondo egin duen seinale izango da.

o       Arazo guztiak soluzioa dutela irakatsi behar zaie ikasleei. Arazo oso larria izan harren, soluzioa bilatzen lagundu behar zaie.

o       Hazerreak eta mala letxeak alde batera utzi behar dira. Etxeko arazoak alde baten utzi.

o       Klase bat ematerako orduan urduri egon harren, ezin da nabaritu. Hau da, ikasleak urduri zaudela nabaritzen badute, agian baten- bat horretaz aprobetxatuko da.

o       Limiteak ezarri behar dira. Lehen egunetan batit bat. Konfidantza asko lehenengo egunetik txarra izan ahal da.

o       Ikasleak motibatu behar. Honetarako, metodo desberdinak erabiliz.

o       Etiketak ipintzea erraza da.

§         Notak, objetiboki jartzen zaiatu.

o       PRAKTIKAK OSO GARRANTZITSUAK dira. Aprobetxatu beharreko zerbait da.

o       Gurasoekin harreman ona izatea gomendatzen da. Hala ere, Kontuz! Guraso asko oso astunak bai dira.

 

·         Gaur egungo Hezkuntzaren egoera:

o       Hezkuntza sistema gaizki planteatuta dago. 16 urterarte denok eskolan egon behar dute, eta askok oso garbi dute ez dutela ikastea nahi eta adibidez ziklo bat egitea nahi dutela.

o       Irakasten diren gauza asko ez dira ezertarako balio. -Klaseak dinamizatzea, hots, liburu gutxiago erabili eta berbatan  gehiago, aktibitate desberdinak egin..

o       FRAKASO ESKOLAR inbentatutako termino bat da.


o       Irakasleekikoi errespetua gero eta txikiagoa da.

1 comentario:

  1. Sarrera honetan zerbait sakonagoa eskatzen izan dut; elementuok ederki daude kontzeptu maparako, baina hausnarketa moduan, sailkapen itxura gehiegi, ez?
    Bestela kontu/arazo bat, zuenetik tiratuta:
    16 urtera arte eskolara joatea derrigorra ez bada, legala izan behar da lanean arinago hastea. Demagun, 14 urterekin lanean egotea legala dela, hainbat egoeretan umeak lanera joan behar izango lukete euron esku legokeelako familiaren sostengu ekonomikoa (oraintxe arbar errioxan mahats bilketan, gabonilean Errioxa eta Nafarroan oliba bilketan, orain dela gutxi kiwi bilketan... baliabide ekonomiko gutxiko umeaskorentzat ez ote litzateke eskola uzteko gonbite edo kondena?

    Egia da "fracaso escolar" inbentatutako termino "bat" da (berez "lokuzioa", bi dira-eta). Baina "aita", "eskola", "mahaia" "ura" semea", "alaba", "maitasuna" eta abar amaigabe bat ere bai. Horrek buruari gehiago eragitea behar du.

    ResponderEliminar