Irakalse baten eginkizuna ez da ikasle bati etketa bat ipintzea. Hau da, gela batean, ez daude "onak" eta "txarrak".Ikasleak baizik. Pertsona bakoitza mundu bat da eta horregatik, pertsona horrek duen gauza positiboekin bakarrik zentratu eta garrantsia eman beharko diogu.
Gure eginkizuna irakasle moduan, neska-mutikoei konfidantza ematea eta trasmititzekoa izan beharko da. Azken finean, gura gabe eta jakin gabe, ez ditugu gure keinuan, ahotz intonazioak.. kontrolatzen. Hori dela eta, ikasle "txarrak" eta "onak" maila berdinean zerbait txarto egiten duenean. Gure esprezioa batekin zein bestearekin desberdina izango da."Txarrari" aurpegi arraroa ipiniko diogu. Aldiz, "onari" aurpegi normala ipiniko diogu.
Beste alde batetik, esan beharra daukat, ikasle "txar" horiek egunen batean ikasgai bateko azterketa bat gainditzean, gu geuk zalantza jartzen dugu bere kalifikazio nota. Eta kasuan kasu, azterketa hori berriz errepikatzeko eskatzen diogu ikasle horri. Irakasleak jarrera hau artuta, ikaslearen konfidantza guztia galduko du.
Len aipatu dudan bezala, hezkuntzako irakasle askok ez diote inportantzia handia ematen pertsonei. Etiketari baizik. Adibidez, eskola batean bi talde berdinak egon harren, irakasleak talde bat bestea baino hobeagoa dela uste badu, benetan talde hori hobea izango da. Irakasleak ahalegin guztiak eta bere esku dagoena emando zu bere ikasleen hezkuntza maila handitu dadin. Aldiz, pentsatzen badugu talde txarra dela, ez diogu hainbeste garrantsi emango gure eginkizunari eta beraz haien hezkuntza errendimendua txikiagoa izango da.
Hau guztia esan ostean, uste dut, irakasle on baten funtzioa bere ikasleak benetan ezagutzea izan behar dela. Haien betebeharrak hazetu eta gauza honak potentziatu.
Ados esaten dituzun askorekin. Hala ere, argi dut zuk oraindik sakontasun handiagoz ere idatz dezakezula "hezkuntzako irakaslea" zer da?
ResponderEliminarBestaldetik, nola egingo dugu irakasleok guk geuk ez etiketatzeko? Ala zuk zure irakasleok ez gaituzu, neurri batean ez bada ere, etiketatu?